mandag 2. mars 2009

Total forandring

Huset ser ikke ut. Kaotisk. Stuene var klare til gulvpussing - da min kjære bare skulle se over den ene brannmuren. Hmmm, pirken her i huset var ikke fornøyd med den , og hakket av alt sammen. I morgen kommer mureren og pusser brannmuren.

Hele huset bærer preg av at stuene er tømt. Utrolig hvor mye man har i to stuer. . . Sofaene er bært ut - og skal ikke inn igjen (JIPPI!!). De svarte skinnsofaene har gjort sin nytte - og jeg har survet meg til en gammel salong vi må trekke om - og muligens skifte fjærer i- før den er like god som ny. Har brukt uendelig med timer for å finne akkurat det stoffet vi vil trekke den i - og har ikke funnet noe enda. Blir spennende å se hva vi ender opp med. . .

Tv'en har vært et stort dillemma. Jeg hater den store svarte tingen i stua! Knut er enig - og nå er vi enig om tegningene til et nytt tv-skap. Det mangler bare å finne to gamle skapdører vi kan bruke, så blir det skap. Det skal ha en høy sokkel - og store hjul - så kan vi svinge det til den stua vi sitter i. Et lite ledd i å ikke sitte i den nytrukne (hvis den blir den noen gang) sofaen med mat.

I kjelleren er såingen i god rute. Alt som skulle tidlig i jorda er på plass - selv om det kommer en ladning til med frø om noen dager. . . Falt for noen andre farger på Stemor enn det jeg har hatt tidligere - og da hang de seg på frøbestillingen fra Rara Väkster. Har fått tak i det meste jeg skulle ha av frø, men leter fremdles etter noe mer. Tenk om jeg har gått glipp av noe spennende!

Har hatt plantene og frøpottene i kjelleren frem til nå - men flytter ut i et rom i låven i løpet av uka. Blir mye enklere med vanning og ompotting da. Drivhuset skal få stå tomt til påske - men tradisjonene tro flytter jeg ut dit da.

I morgen er det styremøte i hagelaget - og jeg er utolig glad for at jeg har et rom på låven vi kan være i - huset er ikke i stand til å ta i mot besøk nå!

1 kommentar:

Tove sa...

Spennende med oppussing, men fy så slitsomt. Det høres kjekt ut å ha planterom på låven. Jeg drømmer om en oppvarmet del i en evt ny garasje. Det hadde vært noe. Men jeg skal vedde på at om plassen er ubegrenset så tar jeg fullstendig av. tjihii. Lykke til med frøjakt og såing :-)


Frodig mot flettegjerdet