søndag 28. desember 2008

Romjul






Julefreden har senket seg, de siste gjestene reist - og i morgen er det på nytt arbeidsdag.



Ja, selvfølgelig har vi fått inn dobbeltvinduene, det er varmt og lunt. Varmen fremkaller vårfølelser, og selv om vi har de to kaldeste månedene foran oss begynner det å klø i frøfingrene. Boksen(e) med frø er funnet frem, og sorteringen i gang. Hvilke vil jeg så i år også, og hva MÅ jeg ha mer av. Hvem må sås nå, slik at de får litt tid i kulda under snøen før de begynner å spire - og hvem kan jeg vente med til drivhuset er i gang. I mellomtiden skal det vel sås litt i plantekjelleren tenker jeg.. . . .

Juledagene er også brukt til å bla i gamle hageblader, og egne bilder. Jeg ser noe som skal forandres, og noe som desidert ikke skal endres. Noen nye ideer har vokst frem i hodet, og min kjære skal få litt å pusle med til sommeren også - innimellom alt det andre han skal rekke.
Så unders jeg på om jeg skal ha et nyttårsforsett i år - å være mer aktiv til å blogge. Jeg var så ivrig på Hagegal sin dagbok, at jeg bør klare å få det til her også. Små og store betraktninger kan komme frem - og jeg kan garantere at det blir et innhold som går i retning av hus og hage. Så får du føle med om du vil - eller la være.

Ingen kommentarer:


Frodig mot flettegjerdet