søndag 2. november 2008

Dobbeltvinduer

Det er kaldt ute....... og inne. -7 og enkle gamle vinduer. Det spiser av vedlageret, det.

Skal male siste strøket på dobbeltvinduene nå, så kan de settes inn tirsdag. Dermed er det klart for å gå på lystigerer oppgaver. Vi får ikke bestemt oss hvor vi skal gå på neste gang. Mon tro om det blir spisestua som står for tur? Først og fremst skal vi da selge Krogenes-spisetsua som står der. Jeg har etter 10 år klart å overtale min kjære om at den passer ikke inn her. I mellomtiden har vi brikt alt for mye penger på å få malt den hos en som "kan det". Uansett blir det for hyttete for meg. Jeg vil ha en 20-talls spisestue, som jeg kan male hvit. Stolene står allerede og venter på et malingsstrøk, og bordet er jeg sikker på at står i en eller annen bruktbutikk å venter på at jeg skal komme innom.

Hagen er faktisk vakker nå. Det er kommet noen centimeter med snø - og det er rim på trærne. Frøkapsler og brune stilker stikker opp av snøen, nakne grener viser at busker og trær er gått til hvile for vinteren. Vi plantet noen pilsorter for et par år siden som skal brukes til fletting, og jeg gleder med til å gå på innhøstingen, men.... pilebuskene holder standhaftig på bladene, og vi nå nok vente litt til.

I kjelleren bugner det av planter til overvintring - og jeg bekymrer meg. Det er litt for varmt der. Har montert lys, og må venne litt oftere enn jeg setter pris på. Krysser fingrene for at alt overlever.

Ingen kommentarer:


Frodig mot flettegjerdet