onsdag 14. oktober 2009

Høst i hagen

Huset har fått tak! Iløpet av sommeren er taket på huset blitt helt-helt ferdig. Vindskier og pipebeslag er på plass. Mangler et par nedløp fra takrenna (fordi det mangler et strøk maling der nedløpet skal være), men synes i grunn at jeg har en flink mann som har gjort en kjempejobb! I tillegg er han snart ferdig med å male huset, selv etter denne regnfulle sommeren. Har skrapt hver cm helt innpå treverket, gunnet og malt. Malt og malt.


Jeg har jo stort sett kost meg i hagen i ledige stunder, men nå har høsten kommet for fullt. Jeg har kost meg ute noen høstdager, men nå er det på tide å krype inn for vinteren kjenner jeg. Plantene som skal overvintre inne er godt plassert, og frøsider begynner igjenn å fange interessen.



Når høsten er her, og alt som har stått i kurver, krukker, baljer og bøtter skal bort fyller jeg en del av disse med mose. Da er det grønt før snøen kommer, og grønt når snøen går - og ja! . . jeg ønsker meg ny trapp. . . .
Levende lys på trappe er en nødvendighet i mørke høstkvelder - de ønsker oss og gjester så trivelig velkommen.




2 kommentarer:

Anne (Moseplassen) sa...

så koselig du har gjort det til på trappen :) Mose er helt uvurderlig til dekorasjon i vintersesongen, den holder seg jo pen og kan pyntes opp med dill etter behov og lyst :)

Livet på Løvli sa...

Ja Anne, bare synd at jeg ALDRI klarer å plukke nom. Synes jeg finner nye bruksområder hele tiden jeg :-)


Frodig mot flettegjerdet