tirsdag 27. desember 2011

Våren i anmasj?

Jeg vet det!

Vet at våren ikke er her riktig enda, men det begynner å krible i hagefingrene når jeg ser at snøen smelter og bedene igjen titter frem.


Forhåpentligvis vår vi enda mye snø, og kulde.
I den rekkefølgen, takk!


Våren nærmer seg alikevel, og det er på tide å sette i gang med de første frøene som skal i jorda

- og ikke minst frøkjøpene for våren.


I fjor falt jeg blandt annet for å kjøpe frø til pyntekål, og de har virkelig vist seg fra sin beste side.



Hvilke farger skal jeg ha i år?
Hvilke type planter?Ett eller flere slag i kurver og krukker?


. . og i hvilke kurver og krukker?



I og med at låven - endelig - har fått panel om maling bør jeg tenke litt på den røde veggen


som dominerer mye av hagen.



Blir det mye hvitt til våren?


Skal jeg friske til med mye gult

Vi får se. . . hva jeg faller over - og hvor strukturert jeg klarer å være.


Erfaringsmessig er jeg ikke strukturert i det hele tatt når det nærmer seg siste utplanting.




Enn så lenge - jeg får nye lukten av våt jord når jeg sår staudefrøene som skal ut i kulda,


og drømme meg til varmere tider.



. . også kan jeg nyte synet av erteblomstene jeg har så lyst på til sommeren. . .

2 kommentarer:

Maria sa...

Der snublet jeg over din blogg - så lurt :-)

Jeg legger den til i den nye listen min, så vet jeg hvor jeg har den.

Vår i romjulen er supert - selv om jeg er litt usikker på om jeg har lyst til å miste skivinteren helt.

Lykke til med frøinnkjøp - det var endel lekre erteblomster på plant world seeds...

Livet på Løvli sa...

. . og DER var det enda flere fristelser, ja. Godt det finnes gode hagevenner der ute som leder meg inn i fristelsene. Tror det må bli mange erteblomster til sommeren.


Frodig mot flettegjerdet