mandag 12. mars 2012

Moseplassens utfordring

Sammenplantinger. Det er utfordringen til konkurransen hos Moseplassen.com
Jeg liker å tenke farger og strukturer når jeg planter i bedene, og tenkte at dette vil jeg sende inn et bidrag til.
Så var det å lete i bildet etter "den ultimate" sammenplantingen. Jeg kom frem til denne.
Her sees en Hosta i forgrunnen , med en rødbladet Vrihassel bak. Til venstre ser vi de lange elegante bladene tilhørende en Iris, og til høyre en rosa Astilbe.Bak Astilben kan det skimtes litt av en Stor-Marikåpe.
Jeg velger å vise frem dette bildet fordi det viser variasjon i bladfarger og bladfasonger som jeg synes gjør at de fremhever hverandre og skaper ro.
Trykker du på linken under kan du delta i konkurransen, eller se på bidragene som er sendt inn.
Så gjenstår det bare å ønske meg selv lykke til :-)

11 kommentarer:

Ranten sa...

Flott og stilren samplanting! Lykke til!

Aud sa...

En nydelig sammensetting av farver og bladverk.
Lykke til i konkurransen :-)

krepsemor sa...

Nydelig sammenplanting med lekre bladfarger. Jeg elsker bladplanter i alle former og farger! Så hyggelig med et lite blogginnlegg fra deg igjen! Løvli, da tenker jeg på henne med den fantastiske hager, og det store flotte huset! Men aller mest på stiene dere har laget av rullestein! Det er bare så flott, og det har jeg også lyst til å prøve! Ønsker deg lykke til i konkurransen!

Sabelhagens Olivlund sa...

Jättesnygg samplantering. Vad fint det var med Hosta tillsammans med Trollhasseln och den ljusare rosa Astillben. Tack för inspirationen!
Ha det gott.
Maria

Anne (Moseplassen) sa...

lekkert, rett og slett, jeg er storfan av rødbladede busker, rødbladet vrihassel er jeg usikker på om jeg har sett før, genial kombiasjon så er den unik hele året rundt.
Hyggelig at du er med på konkurranse :)

Tins roser sa...

Utrolig flott og vakkert sammensatt.
Herlige farger.

Anne Marit Telle Sæta sa...

God samplanting med Hosta, trær og stauder! Fine farger! Lykke til og god helg!

November- symra sa...

Åh, her var inspirason og hente, flotte kombinasoner!

Anne (Moseplassen) sa...

Hei :)
Gratulerer, det ble finaleplass!

Livet på Løvli sa...

Åh, så moro å få være med i finalen blandt alle die vakre bidragene.
Tusen takk også for alle koselige tilbakemeldinger :-)

Ingvill Mydland sa...

Hei!

Jeg elsker bloggen din og den vakre hagen din - og ikke minst det spesielle, nydelige huset. Håper det kommer flere blogginnlegg snart! Har saumfart alle tidligere innlegg.

Hagehilsen
fra Ingvill :)


Frodig mot flettegjerdet