onsdag 30. desember 2009

. . om å legge planer. . .


Romjula er her, og med den kommer også neste års planer for hagen. De forskjellige stedene i hagen skal fylles med farger, planter og nye ideer. Mange frøleverandører sine sider er sett igjennom, og de første bestillingene sendt. Kredittkortet virker!
Woodlandet er fremdeles under arbeid, men jeg håper det tar noe som nærmer seg en endelig form til sommeren. Flere småplanter står på vent i andre bed for å få den endelige (?) plassen sin. Spaden må nok få et strøk maling til våren, når den bare dukker frem fra snøen.

Måneskinnshagen vil selvfølgelig fylles med mere hvitt. Det er enda plass til mere der. Porte(e) skal bli innbydende, og sitteplassene skal føles avslappende. Noen kan ha mye duft rundt seg, men plassen vi spiser på foretrekker jeg uten for mye dufter. Urtene i maten kan stå for duftene der.


Den nye urtesirkelen skal fylles for første gang. Mon tro om det vil vokse like godt der som jeg håper? Har en liten anelse om at den burde hatt mange-mange flere deler, men jeg får fylle på med andre løsninger.


Stien bak huset skal gjøres ferdig, men jeg har visst glemt å bestille de hvite Lavendelfrøene - ha! . . da må jeg nok bestille en sending til. . .
DET skal jeg nok klare.

3 kommentarer:

krepsemor sa...

Hei! Jeg er så imponert over alt arbeidet dere har lagt ned. De flotte rullesteins-stiene er fantastisk flotte, og jeg beundrer de fordi de ser så naturlig ut. Akkurat sånn kunne jeg tenkt meg å hatt i min egen hage! Her er det mye å lære!
Ønsker deg et Godt nytt år!

Torill sa...

Jammen kjekt å høyra at nokon tenker vår......Kjenner varmen kjem sigande! ha ei fin nyårsfeiring !!

Helen sa...

Godt nyttår og takk for hyggelig hilsning på bloggen min. Papirklipp er en trivelig syssel når man har en pause fra hagen. Det er som du sier litt småpirk, men det er moro å lage noe som blir pent av ting som nesten ikke koster noe. Noen få mønster lager jeg selv, ellers tar jeg noen ideer fra andre. En del mønster finner man på danske nettsider, ellers er favorittene mine i bøkene til Jens Funder-Nielsen. Bare si ifra dersom du har lyst til å ha noen mønster.


Frodig mot flettegjerdet